Beating Low Cost Competition

Beating Low Cost Competition, ”Sådan svarer Premium Brands igen overfor lavpris konkurrence” af Adrian Ryans.
Beating Low Cost Competition er vores fjerde bog i serien af fem lærerige strategi og ledelsesbøger.

4,5 Stjerner af 5 mulige i GoodReads, der er verdens største forum for boganmeldelser: BLCC GoodReads Review

Se inspirationsvideo her: Beating Low Cost Competition

Bogen er designet til at hjælpe topchefer og ledere i traditionelle virksomheder til bedre at forstå lavpris konkurrenter og deres strategier.
Traditionelle virksomheder kan kun håbe på at konkurrere effektivt med deres konkurrenter ved at have en dyb forståelse af dem.

Det handler ikke altid kun om pris. Det drejer sig ofte mere om den samlede værdi proposition som det kritiske element i en ny og disruptiv forretningsmodel.
Mange kunder foretrækker “gode nok” produkter eller tjenester. Tænk over det!
Bogen er det perfekte supplement til Business Model Generation, fordi den går i dybden med innovative værdipropositioner og forretningsmodeller i udvalgte brancher og succesfulde virksomheder.

Et godt eksempel på et af de tiltag der beskrives i bogen er Bang & Olufsens lancering af det underliggende varemærke B&O Play, der tilbyder “Gode nok” produkter til prisbevidste forbrugere.
Udover B&O er også Danfoss, Vestas, Grundfos, Ryanair, ING Direct, Bharti Airtel, Nokia, Dow Corning, Aer Lingus, Electrolux, Qualcomm, Hilti, Lidl, Wall-Mart, Tesco, Haier, Tetra Pack, anvendt som casevirksomheder i bogen.

Se de 6 inspirerende videopræsentationer med IMD Professor Adrian Ryans om indholdet af hans bog:

Kig indeni og læs et prøvekapitel af bogen her: BLCC DK E-bog Kig Indeni

Hvad man kan få ud af at læse bogen:

Lavpris konkurrenter, der tilbyder “gode nok” produkter og ydelser til meget attraktive priser, påvirker allerede i dag forretningsvilkårene markant for mange førende virksomheder, og nogle af disse lavpris aktører er begyndt at gøre sig klar til at udfordre de traditionelle virksomheder på deres kernemarkeder. Det er kun et spørgsmål om tid før de fleste virksomheder vil føle et pres fra disse aggressive, lavpris konkurrenter. Beating Low Cost Competition anviser en trin-for-trin struktureret tilgang, der hjælper topchefer, i traditionelle virksomheder med Premium Brands, med at gennemtænke mulighederne for at reagere på deres lavpris rivaler og vælge den mest passende strategi for at vinde kampen om markedsandele i deres valgte markeder.
Ved at undersøge en bred gruppe af virksomheder fra hele verden, giver Adrian Ryans, professor ved IMD, talrige eksempler på, hvordan forskellige virksomheder i forskellige brancher har reageret på lavpris konkurrenter og analyserer effektiviteten af deres strategier. Han belyser også de lederskabs og kulturelle udfordringer, som mange virksomheder står over for, når de tager skridt til at reagere på deres lavpris rivaler.
Indsigten man kan uddrage fra Beating Low Cost Competition, vil ultimativt hjælpe topchefer til at træffe bedre og mere rentable forretningsmæssige beslutninger.

Bogen udkom den 11. februar 2013 som E-bog (ISBN: 978-87-993339-8-1) og udkommer som Hardback (ISBN: 978-87-993339-3-6) 2. halvår 2015.
Den vejledende pris er 249 kr. pr. stk. inkl. moms for hardback og 199 kr. pr. stk. inkl. moms som E-bog.
Hertil kommer omkostninger til ekspedition, fragt eller levering.

Kontakt Johan de Renouard på , eller ring på 40 46 28 48, hvis du har brug for yderligere oplysninger.