I en verden hvor nye konkurrenter dukker hurtigere op end nogensinde før, hvor organisationer fra den “Udviklende verden” i stigende grad opnår større fordele end deres ligemænd i den “Udviklede verden”, hvor information mere og mere er en handelsvare og betydningen af den undervurderet, hvor “Best practise” ændrer sig hurtigere end mennesker og hvor det at forblive foran flokken er en voksende udfordring, undersøger vi hvordan og hvorfor enkelte virksomheder har succes med at vinde slaget om bæredygtig innovativt lederskab.
Vækst er drevet af et komplekst amalgam af flere forhold: nogle er interne for en virksomhed eller en branche og kan forholdsvis nemt håndteres eller stimuleres, men der er også eksterne forhold der skal håndteres i takt med at de udfolder sig. I forsøget på at kontrollere og styre de forandringer der påvirker vækst, har flere forsøgt sig som alkymister med patent på ”formlen på guld”.
Hvis vi starter med at anerkende vores manglende viden om innovation og vækst som ”huller i osten”, hvad kan vi så lære af fortidens økonomiske tænkning, der sætter os i stand til at se fremtidige vækstmuligheder klarere?
Som forlag får vi jævnligt tilsendt nye spændende bøger fra de internationale forlag vi samarbejder med.
Som inspiration til strategiarbejdet i danske virksomheder, udarbejdet vi løbende indlæg om temaet Innovation & Vækst ud fra det nyeste litteratur om emnet.
Dem kan du kan se mere om i vores Vækst Blog.
Kontakt Johan de Renouard på , eller ring på 40 46 28 48, hvis du har brug for yderligere oplysninger.